Back from holiday - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Nagel - WaarBenJij.nu Back from holiday - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Nagel - WaarBenJij.nu

Back from holiday

Door: Willemijn van der Nagel

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

14 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wat een avontuur! Kaapstad is al een heel avontuur op zich, maar de trip naar Botswana en Namibië had ik ook zeker niet willen missen! Ik ga proberen om er een korte samenvatting van te maken hihi.
Op 2 januari zijn een vriendin en ik vanaf Kaapstad naar Botswana gevolgen. We landen daar het kleine stadje Maun vanaf daar hebben we een taxi gezocht en zijn we naar onze backpackers logde gebracht. Daar hadden we drie overnachtingen in een tent geboekt. De tent was echt super gaaf! Er stonde normale bedden in en we hadden een open lucht badkamer met twee bomen. Het is overigens wel lastig om je af te drogen na het douche tijdens het regenseizoen. Naar de wc gaan tijdens een regenbui is ook geen pretje.
De eerste avond zijn we gelijk een activiteit gaan doen, dit was paardrijden! Ik had nog nooit op een paard gezeten en in al zeker 10 jaar tijd geen paard meer aangeraakt. Na twee en een half uur kon ik niet meer en had ik de volgende ochtend ook verschrikkelijk spierpijn! Maar het was zeker de moeite waard. Ik kan een paard besturen, draf rijden en door een diepe rivier oversteken.
De volgende dag hadden we game drive geboekt naar Moremi. Dit is een nationaal park in de Okavango Delta. We gingen met een open auto naar het park en het was zeker 3 uur rijden. Het begon heel hard te regenen en de meeste mensen in de auto hadden het koud en wilde terug. Uiteindelijk werden deze mensen opgehaald en kregen wij een extra warme regenjas mee en gingen we eindelijk naar het park. We reden nog geen twee minuten in het park toen de auto stuk ging! Dit heeft zeker drie uur wachten gekost, maar achteraf was dat het ook weer waard. Want de baas van het bedrijf had voorgesteld om met een andere auto mee te gaan en dan kregen we een gratis overnachting in een tent in het park en nog een game drive de volgende ochtend. Dit was echt heel gaaf! En toen we eenmaal echt het park in reden kwamen we een hele kudde olifanten tegen en later op de dag nog heel veel andere dieren. De volgende middag kwamen we om 3 uur weer terug in de backpackers. Dezelfde auto was tijdens de rit terug weer stuk gegaan en liepen we dus weer wat vertraging op. We hadden ook eigenlijk niet anders verwacht en we konden er smakelijk om lachen. De vierde middag in Botswana vlogen we naar Windhoek, Namibië. Eenmaal aangekomen op het vliegveld in Botswana bleek er een vlucht voor ons 5 uur vertraging te hebben en gingen wij er ook vanuit dat onze vlucht vertraging had. Het was namelijk een heel klein vliegveldje met 1 landingsbaan en de boarding pas werd met de hand geschreven.Tijdens het wachten kregen we gezelschap van 3 politie agenten die we de dag ervoor hadden ontmoet. De politieagenten werkte dus ook als douane/securty op het vliegveld. Dit was heel gezellig en uiteindelijk had onze vlucht maar 5 minuten vertraging.
In Windhoek hadden we een auto gehuurd en 1 overnachting geboekt. De volgende dag gingen we uitzoeken waar we de komende vier dagen gingen overnachten. Uiteindelijk hebben we besloten om naar het game park 'Ethosa' te rijden en hebben we daar twee overnachtingen geboekt. In dit park hebben we een night drive gedaan, waarbij we 's nachts opzoek gingen naar wilde dieren en een morning drive. Na de morning drive zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen en hebben we in de namiddag onze eigen auto gepakt en zijn we zelf opzoek gegaan naar dieren.
Na deze twee nachten zijn we richting Swakopmund en Walvisbay gereden en hebben we een stukje van de kust gezien. Het rijden was behoorlijk vermoeiend in Namibië met een simpele Toyota. De meeste wegen zijn niet geasfalteerd en aan het einde van de dag hadden we dan ook een lekke band. Daar sta je dan in de woestijn met je goede gedrag. Na Swakopmund en Walvisbay zijn we dieper naar het zuiden gereden. We verbleven onze laatste twee nachten namelijk in de buurt van Sossusvlei. Sossusvlei is een stukje van de Namibische woestijn. Het bestaat uit rode duinen en er is een oase. 's Ochtends vroeg zijn we de duinen gaan beklimmen en hadden we prachtig uitzicht!
Afgelopen zondag kwamen we weer thuis en kregen we een heel warm onthaal van de kinderen!
Nu ben ik al weer twee dagen aan het werk. De kinderen komen langzaam weer terug van hun vakantie en de basisschool gaat morgen weer beginnen. Het is zo fijn om de kinderen weer terug te zien. Sommige heb ik al zeker een maand niet gezien en zijn heel erg veranderd! Één meisje met de diagnose Guillain Barre Syndroom kon alleen nog maar kruipen toen ze naar huis ging voor vakantie. Vandaag zag ik haar weer voor het eerst en ze liep! Het is fijn om weer terug te zijn in Kaapstad en om de kinderen weer te zien.

Nog drie weken en dan zit mijn avontuur erop!

• 14 Januari 2014 - 20:15

Marina:

Mooi verslag Willemijn!
    Leuk om je zo te volgen!
    Nog 3 weken, wat gaat de tijd snel!
    Groetjes Marina.

• 15 Januari 2014 - 20:19

Annelijn:

Hoi Will!

Je avonturen klinken fantastisch. En wat leer je daar veel!
    Nog even, en dan ben je weer thuis. Dan gaan we snel wat afspreken.
    Maar voor de aankomende weken wens ik je nog heel veel plezier. Geniet er maar extra van, want die weken zullen vast heel snel voorbij gaan. ;( ;)

Liefs,
    Annelijn