Everything is possible in Africa. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Nagel - WaarBenJij.nu Everything is possible in Africa. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Nagel - WaarBenJij.nu

Everything is possible in Africa.

Door: Willemijn van der Nagel

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

10 December 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is en blijft Afrika. Dat besefte ik na dit weekend wel weer even. Ik ben me hier zo thuis gaan voelen dat ik even vergeten was dat ik geen spullen in me auto kon laten liggen. Afgelopen weekend hebben ze me hele auto leeg geroofd en laat ik net dat weekend mijn auto vol spullen hebben. Het lag niet in zicht, maar het is wel weg. Gelukkig zijn het maar spullen en is het vervangbaar. Ik ben weer even met beide benen op de grond gezet en heb mijn lesje geleerd.

Ondanks dit heb ik het hier nog steeds heel erg naar mijn zin! Ik hou van het Afrikaanse leven en de spontane acties! Vorig weekend gingen we stappen in Longstreet en daar hebben we een paar locals ontmoet. Voor we het wisten was het 7 uur 's ochtends en gingen we met zijn alle naar het strand. Afgelopen weekend waren we uitgenodigd voor een braai. Toen we daar aankwamen was er helemaal niets voorbereid en verliep alles lekker op zijn Afrikaans. Hihi. 's Avonds gingen we naar het strand en toen bleek er een festival te zijn, het 'Wavescape Surf Film Festival'. Heldere lucht, geen wind, heerlijke sfeer en een prachtige achtergrond van de bergen en het heerlijke geluid van de golven.

Afgelopen week ben ik ook lekker gaan winkelen met collega/vriendin namens mijn project 'People Help the People' en haar ingezamelde geld. We hebben speelgoed aangeschaft en zelfs een heel speeltoestel gekocht! Het speeltoestel paste niet in onze auto. De winkel zou het de volgende dag leveren, maar natuurlijk verliep ook dit weer op zijn Afrikaans. Ze kwamen 2/3 dagen te laat en waren een onderdeel vergeten. Intussen staat het speeltoestel op 'Sweet Basil', een afdeling voor kinderen met neurologische aandoeningen, en vinden de kinderen het helemaal super.

Vorige week hebben we ook met de diabetische kinderen een 'Diabetic Walk/Run' gedaan. De kinderen hadden zich ingeschreven voor 5 km hardlopen, maar uiteindelijk hebben ze maar 3 km gewandeld. Zelfs tijdens deze loop waren ze nog aan het klagen, haha. Na de loop was er zumba les en nog een andere dans les. En als de kinderen iets leuk vinden, dan is het wel dansen! Ze gingen helemaal los!

Verder begint het hier al lekker zomer te worden. Als afsluiting van het (school)jaar hadden de therapeuten van St. Joseph's Home een talentenshow georganiseerd. Daarnaast werd ook een mister en misses St. Joseph's verkozen. Sommige kinderen gingen helemaal los op het podium, maar ander vonden het ook echt verschrikkelijk. Niet alleen de kinderen gingen los, maar ook de verpleging ging uit hun dak. Vooral als er een kindje van hun afdeling iets gewonnen had.
Zo leuk om te zien hoe de meisjes zich hadden opgemaakt en hun prinsessenjurkjes hadden aangetrokken. De jongens waren vooral heel stoer en maakte het publiek goed aan het lachen.

Over een paar weken is het kerst. Ik begin wel steeds meer het kerstgevoel te krijgen, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik thuis nu wel heel erg mis. St. Joseph's Home is helemaal versierd met kerstversiering. Bijna alle kinderen zijn naar huis voor de feestdagen. Dus het is rustig op stage. Niet alleen kerst komt steeds dichter bij, maar ook mijn vakantie naar Botswana en Namibië!! Van 2 tot en met 12 januari zal ik samen met een vriendin lekker rond gaan trekken! Ik kan niet wachten! (:

Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen!! Geniet ervan met jullie dierbare familie en vrienden om je heen. Dat is het mooiste wat er is.

  • 10 December 2013 - 21:28

    Irene Castel:

    Hoi Willemijn, heel leuk om je verhalen te lezen. Wij wensen jou nog heel veel plezier en het is zeker raar om Kerst met mooi weer te vieren en zonder je familie om je heen. Toch zal het heel indrukwekkend zijn om Kerst daar te vieren. Geniet overal van. Het is een hele ervaring zo te lezen. Groetjes Irene

  • 10 December 2013 - 21:52

    Kimberley Van Der Nagel:

    Lieve Willemijn,
    Dat was even schrikken, je moeder had het zondag verteld van je auto!! Goed dat je nu weer oplet, want als je straks met je vriendin gaat reizen, moet je wel heel voorzichtig blijven en goed opletten! Wat een leuk verslag over wat je allemaal hebt bereikt met je diabetes kindergroep. Wat zal dat een leuk gezicht zijn geweest toen ze allemaal los gingen met dansen! Wij wensen jou nog een hele fijne tijd en een gezellige en goede reis vanaf 2 januari! Jij ook een warme Kerst, maar dat gaat wel lukken, denk ik. Wij moeten ook nog even zweten , maar 1e Kerstdag zijn we vrij en hebben we het ergste gehad... Nou dikke kus van ons allemaal! Xx Kimberley, ArieJan en de jongens. XXX

  • 11 December 2013 - 10:38

    Annemarie:

    Wil wat ben je daar lekker aan het genieten! Echt gaaf om te lezen wat je allemaal aan het doen bent daar! Ik kan niet wachten op al je verhalen (-: Voor nu geniet er to the max van, proud of you!

  • 11 December 2013 - 16:43

    Miranda :

    Hoi Willemijn, leuk om al die verslagen van je te lezen. Fijn ook te horen dat het zo goed gaat. Het lijkt mij echt een bijzondere ervaring om de cultuur te leren kennen en om ze te kunnen helpen daar. Geniet van je tijd daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Willemijn, 22 jaar en student fysiotherapie Ik ben een actief persoon en leef mijn leven vol passie en liefde.

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 13726

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

People Help The People

Landen bezocht: