Halverwege - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Nagel - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Nagel - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Willemijn van der Nagel

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

08 November 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De tijd gaat veel te snel! Ik ben al halverwege en het wordt alleen maar leuker!

Twee weken terug is mijn familie langs geweest. Het was echt super! We hebben Muizenberg, Hout Bay en Table Mountain bezocht. We hebben heerlijk gegeten in leuke restaurantjes. Mijn broertje, zusje en ik hebben een Shark Diving en Whale Watching tour gedaan. Dit was een tour waarbij je in een kooi het water ingaat en de witte haaien ziet zwemmen. Echt super gaaf! Alleen een beetje jammer dat ik en mijn zusje zeeziek werden. Whale Watching was een soort safari tocht op zee. Super gaaf om walvissen op 30/50 meter afstand te zien.

Ik voel me hier intussen helemaal thuis. Ik vind het heel erg leuk om met de kinderen te werken. Ik krijg steeds meer kennis en ervaring over aandoeningen, ziektes, gedrag en behandelingen. Het mooiste om te zien is hoe een kind vooruit gaat in zijn/haar herstel! Nou eigenlijk is dat niet helemaal waar, het mooiste om te zien is de glimlach van een kind.
Intussen ben ik begonnen met oefengroepjes voor kinderen met diabetes. Dit houdt in dat ik 1 uurtje in de week met ze gaat sporten. Dit is heel uitdagend, maar vooral ook heel vermoeiend! Want wat is het moeilijk om deze kinderen in beweging te krijgen zeg!
Op 30 november is er een hardloopwedstrijd voor diabeten. Bijna alle kinderen met diabetes uit St. Joseph’s Home hebben zich opgegeven voor de 5 kilometer. Gister had ik voor het eerst een training met de jongens. Kort samengevat: het motiveren van deze kinderen was vermoeiender dan de hele hardloop training bij elkaar. Maar.. ik ga niet opgeven en ga gewoon elke week proberen met ze te trainen! Heeft iemand nog tips hoe ik ze kan motiveren?? Hahah

Verder hebben ik en de vrijwilligers afgelopen week een Halloween feest voor de kinderen georganiseerd. We hadden hapjes, drankjes en muziek. Het was één grote chaos, maar de kinderen vonden het super leuk!
Afgelopen zaterdag was het nationale kinderdag. St. Joseph's had een dag vol met activiteiten voor deze kinderen georganiseerd. Ik heb die dag geholpen als vrijwilliger. Er kwamen politie mannen, brandweer mannen en honden trainers een presentatie geven. Daarnaast had mijn voetbalteam hun eerste voetbal wedstrijd. Deze hebben ze helaas verloren, maar ik ben wel super trots op ze! Ook dit was een geslaagde dag en de kinderen hadden het heel erg naar hun zin.

Morgen geven de kinderen een kerst concert voor de ouders en verzorgers. Het is geweldig om te zien hoe veel plezier de kinderen hierin hebben en hoe veel voorbereiding eraan vooraf gaat. Maar het is toch ook wel een beetje vreemd om nu met kerst bezig te zijn. Het weer wordt hier steeds beter en ik heb totaal nog geen kerst gevoel. Ik ben benieuwd hoe het is om kerst en de jaarwisseling in de zomer te vieren.

Ik zal jullie op de hoogte houden! (:

  • 09 November 2013 - 19:08

    Kimberley Van Der Nagel:

    Hoi, lieve Willemijn,
    Wat leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt!! Het zal idd niet meevallen om dit straks allemaal weer achter te moeten laten! Maar de ervaring en herinneringen die je mee terugneemt, die neemt niemand je ooit af! Morgen spreek ik je pa en ma weer bij de familiebeurt bij ome Dirk en tante Lenie....ze zullen wel een hoop te vertellen hebben! Wat dat kerstgevoel betreft....wij zitten ook vaak in het midden van de zomer kerststukjes te maken. We roepen dan af en toe maar HoHoHo, Merry X-mas!! Haha, dat werkt meestal wel. Nou, lieverd, heeeel veel plezier nog, blijf voorzichtig en tot weerziens! Dikke kus van ons allemaal! Xx Kimberley, ArieJan en de boys!!

  • 19 November 2013 - 23:20

    Melissa Pura:

    Hee Willemijn!

    Wat een super ervaring beleef jij daar momenteel zeg! erg leuk om je verhalen te lezen.
    Ik ben wel heel benieuwd hoe je tot nu toe de kinderen hebt weten te motiveren! Het belangrijkst voor een goede motivatie blijft denk ik het doel de kinderen zelf hebben. Het is lastig om te zeggen wat je het best kan doen, maar ik zou zelf vooral kijken of jij hun doel kan uithoren en dit doel op ieder mogelijke manier kan complimenteren. Ik weet niet hoe oud de kinderen dus daarin valt natuurlijk ook kwa aanpak te variëren maar kinderen horen graag dat ze het goed doen, complimenteren.
    hardlopen zelf zou je misschien meer spel vormen kunnen toepassen --> in een rijtje lopen achter elkaar waarbij de achterste elke keer naar voren moet rennen om het stokje door te geven. de voorste bepaald het tempo. Hierin zal je zowel groepsdynamiek als individuele prestaties kunnen uitlokken.

    Nou kijk maar of het je wat helpt haha! In ieder geval heel veel plezier nog! geniet vol op en alvast een fijne kerst en jaarwisseling!

    groetjes Melissa, (Fysiohsleiden)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Willemijn, 22 jaar en student fysiotherapie Ik ben een actief persoon en leef mijn leven vol passie en liefde.

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 13733

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

People Help The People

Landen bezocht: