33° 55'S / 18° 27'E - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Nagel - WaarBenJij.nu 33° 55'S / 18° 27'E - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Willemijn Nagel - WaarBenJij.nu

33° 55'S / 18° 27'E

Door: Willemijn van der Nagel

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

08 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De grootste cultuur schok is voorbij en ik begin langzaam te wennen aan dit prachtige land en deze cultuur!
Één ding weet ik nu zeker, planningen maken heeft geen zin. Er gaat geen dag voorbij of er gebeurt niet iets vreemds, bijzonders of grappigs...

De auto van mijn huisgenootjes heeft nog nooit een fatsoenlijke rit gereden. We hebben een keer autopech gehad bij een stoplicht, bij een benzinepomp en sinds twee dagen doet de versnellingsbak/koppeling het niet meer. Ik moet wel toegeven dat het een hele ervaring is om autopech te krijgen tussen de townships.
Gelukkig heb ik sinds gister mijn eigen auto! Het is een huurauto, Volkswagen Citi Golf, met een choke! Ik wist niet dat er nog auto's bestonden met een choke.... hahaha

De omgeving is hier echt prachtig! Wat ik nog steeds bijzonder vind zijn de bergen. Maakt niet uit op welke hoek je van de straat staat, de Tafelberg is altijd te zien. Tijdens een taxirit vanuit een winkelcentrum zag ik de zon ondergaan achter de Tafelberg. Hierdoor leek het alsof de Tafelberg verlicht was, echt prachtig!
Vorige week heb ik de Tafelberg beklommen. Het was een pittige klim, maar de watervalletjes tijdens de klim en de zonsondergang vanaf de Tafelberg maakte het meer dan waard!
Als de bergen een keer niet zichtbaar zijn, vanwege bewolking, dan is er altijd wel weer iets anders prachtigs te zien. Bijvoorbeeld het uitzicht vanuit mijn kamertje op een regenboog van bijna 180 graden.
Daarnaast ben ik met een groep Amerikaanse studenten op een zondag naar The Whale Festival in Hermanus geweest. Rond deze periode van het jaar zwemmen er walvissen in de baai bij Hermanus. We hadden een heel mooi plekje gevonden om de walvissen te spotten. Daar hebben we bijna twee uur gezeten en mogen genieten van walvissen die uit het water springen, het zonnetje en de bergen rond om de baai.

De natuur is niet alleen het prachtige aan Cape Town. De mensen zijn hier echt geweldig! Het is echt een multiculturele stad en dat maakt deze stad echt uniek.
We hebben in de afgelopen week een hoop lokale mensen ontmoet, zoals lokale artiesten, studenten en nou ja van alles eigenlijk. We zijn laatst op een verjaardag/houseparty geweest van een jongen die we tijdens het stappen hadden ontmoet en hier heb ik nog meer Afrikanen ontmoet.
Ik ben zo dankbaar dat ik zulke bijzondere mensen mag ontmoeten, of het nu kinderen, studenten of locals zijn. Het doet me beseffen hoe bijzonder, talentvol en uniek iedereen is.

  • 08 Oktober 2013 - 15:49

    Annelijn:

    Hoi Willemijn,

    Het klinkt echt heel erg leuk. En spannend!
    Al die autopech zorgt er wel voor dat je je daar niet zult vervelen. ;)
    Walvissen zijn lijkt me echt geweldig. Ik ben blij dat jij ze alvast gezien hebt.
    Geniet van alles wat je daar mee maakt!

    Liefs,
    Annelijn

  • 08 Oktober 2013 - 16:30

    Frits Hollander:

    Beste Willemijn..heel leuk het verslag van jou hier te kunnen lezen..!:)
    Begrijp hieruit dat het een ervaring is die je voor de rest van je leven miet zult vergeten..!:)

    Erg leuk dat je dit met ons even wilde delen!
    Nog veel plezier en geluk..hahah..met name met de auto want die zul je in die "uitgestrektheid" aldaar, best kunnen gebruiken..!

    Tot ziens,

    Frits Hollander.

  • 08 Oktober 2013 - 16:31

    Anja Bos :

    Hoi Willemijn.

    Prachtig om jou verhalen te lezen zo te lezen gaat het wat beter en went , het daar nu
    Een beetje.
    Ik wens je nog een fijne tijd toe daar .
    De hartelijke groeten uit de schelphoek in valkenburg zh

    Gr de fam bos

  • 08 Oktober 2013 - 21:44

    Kimberley Vd Nagel:

    Lieve Willemijn, wat een heerlijk verslag van je! Je nam mij even mee in gedachten naar zoals jij het beleeft en vertaald een prachtig stukje wereld! Heel fijn dat je het nu naar je zin hebt! Ik hoop dat je resterende tijd minimaal zo geweldig blijft! Succes en blijf wel voorzichtig wezen, hè? Dikke kus van ons allen! Xx

  • 09 Oktober 2013 - 16:08

    Margareth Kool:

    Hoi Willemijn,
    Wow, wat moet dat een bijzondere ervaring zijn voor je. Fijn dat alles goed met je gaat en dat je geniet van deze mooie tijd. Gaaf dat je zoveel mooie mensen leert kennen. Hopelijk kun je ook veel betekenen voor de kids in het tehuis daar.

    Groetjes Margareth Kool

  • 10 Oktober 2013 - 22:47

    Lyda Van Der Nagel:

    Lieve Willemijn, wat fijn dat je zo kunt genieten van de natuur en heerlijk sportief bezig bent. Hoop dat je huurauto het beter doet, blijf voorzichtig! Liefs Tante Lyda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemijn

Willemijn, 22 jaar en student fysiotherapie Ik ben een actief persoon en leef mijn leven vol passie en liefde.

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 13747

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2013 - 05 Februari 2014

People Help The People

Landen bezocht: